باتریهای لیتیوم-هوا
مقدمه باتریهای لیتیوم-هوا (Li-O2) به علت ظرفیت تئوری بالای آنها بسیار مورد توجه قرار گزفته اند و به عنوان جایگزین اصلی برای باتریهای لیتیوم-یون مرسوم معرفی
مقدمه باتریهای لیتیوم-هوا (Li-O2) به علت ظرفیت تئوری بالای آنها بسیار مورد توجه قرار گزفته اند و به عنوان جایگزین اصلی برای باتریهای لیتیوم-یون مرسوم معرفی
آندهای لیتیومی با بیشترین ظرفیت تئوری حدود 3860 میلی آمپر ساعت بر گرم و کمترین پتانسیل الکتروشیمی 3/04- ولت نسبت به الکترود استاندارد هیدروژن، افزایش دانسیته
در این بخش، قصد ما بحث در مورد بلور و ساختار مولکولی مواد کلیدی مورد استفاده در باتری یون لیتیوم است. در اینجا مواد موجود در
ساختارهای موجود برای سلولهای باتری سلولهای باتری به طور کلی دارای دو ساختار رول شده یا انباشته میباشند. ساختار سلول به ساختار الکترودها و غشای جداکننده
مقدمه باتریها از سلولهای تکی ساخته میشوند به عنوان مثال باتریهایی که در موبایلها استفاده میشوند عموماً فقط یک سلول دارند در حالیکه در لپ تاپها
سیستم مدیریت باتری (BMS) سیستم مدیریت باتری یا همان Battery Management System (BMS) برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، برای برخی این فقط مانیتورینگ باتری یعنی
باتری لیتیومی و هوش مصنوعی (یادگیری ماشین) باتریهای لیتیومی با توجه به کاربرد گسترده در دستگاههای الکترونیکی قابل حمل و خودروهای الکتریکی و شبکه های هوشمند
باتریهای روی هوا به عنوان یکی از مهمترین باتری های فلز-هوا، داری سه جز الکترود روی، الکترود هوا و الکترولیت می باشد. بر خلاف مواد کاتدی باتری های فلز-یون، ماده فعال در کاتد این باتری ها اکسیژن می باشد که به صورت نامحدود در هوا وجود دارد.
باتری در برابر ابرخازن (4 تفاوت اصلی عملکردی) امروزه، باتری ها و ابرخازن ها به عنوان سیستم های ذخیره ساز انرژی الکتروشیمیایی به دلیل کمبود سوخت
تهران- خیابان ستارخان- خیابان شهید حبیب الله- خیابان شهید متولیان – پلاک 9- ستاد ویژه توسعه فناوری نانو