باتری حالت جامد، مورد توجه ارتش ایالات متحده

شرکت Ion Storage Systems که در مسیر گسترش فناوری باتری‌های حالت جامد فعالیت می‌کند، در میان فینالیست‌های رقابت نوآوری قرار گرفته است که توسط ارتش آمریکا برگزار می‌شود.

برنامه‌ی Xtech هر ساله توسط ارتش آمریکا برگزار می‌شود و هدف از آن ارتباط میان حوزه نظامی این کشور با شرکت‌های فناور و بهره‌وری از نوآوری‌های آن‌ها برای کمک به ارتش است. به علاوه، امکان ارتباط با صنایع بزرگ و جذب سرمایه و حمایت مالی را فراهم می‌کند.

بر خلاف روند مرسوم استفاده از ورق مسطح لیتیوم، فناوری حالت جامد شرکت Ion Storage System، شامل استفاده از آند فلزی از جنس لیتیوم است که به صورت متخلخل تولید شده است و بطور مکانیکی با الکترولیت جامد سرامیکی در تعامل قرار دارد. این طراحی، منجر به افزایش سطح تماس قطب منفی و الکترولیت و در نتیجه بهبود نفوذ یون‌های لیتیوم می‌شود. برخلاف لیتیوم ورقی شکل، این طراحی تغییرات حجمی ناشی از واکنش لیتیوم در قطب منفی را خنثی کرده و نیاز به اعمال فشار خارجی به باتری را که در نوع حالت جامد سایر تولیدکنندگان مرسوم است، حذف می‌کند.

برنامه‌ی Xtech شامل توسعه فناوری‌ها بر پایه هوش‌مصنوعی، تولید سلاح‌های ویژه، استفاده از فناوری سنسور‌های کوانتومی و تولید مواد اولیه بومی می‌شود.

پنج شرکت دیگر که مرتبط با صنعت باتری هستند نیز در میان فینالیست‌ها قرار دارند. برای نمونه، شرکت Cool Amps در زمینه بازیافت باتری فعال است. شرکت Cornerstone Research باتری‌های بر پایه لیتیوم فلزی برای کاربرد در دمای پایین و محیط سردسیر را تولید می‌کند. شرکت Molten Industries نیز علاوه بر توسعه فناوری تولید هیدروژن، گرافیت مناسب برای کاربرد در باتری لیتیوم-یون را تولید می‌کند. هم‌اکنون اکثر گرافیت بکار رفته در باتری‌های تولید شده، توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شوند.

منبع:

https://www.xtech.army.mil/competition/xtechsearch-8/

ارسال دیدگاه