امارات میزبان کارخانه باتری سازی 3 میلیارد دلاری خواهد بود.

شرکت آمریکایی Statevolt، پروژه ساخت یک گیگافکتوری تولید باتری به ارزش 3.2 میلیارد دلار را آغاز کرده است. این کارخانه در راس الخیمه‌ی امارات متحده تاسیس می‌شود و تا سال 2026 به بهره‌برداری خواهد رسید و نقطه عطف مهمی در پیشبرد نوآوری‌های فناوری در بخش ذخیره‌سازی انرژی خواهد بود.

این پروژه با مساحت 60 هکتار در پارک صنعتی الغیل در راکز (RAKEZ) توسعه خواهد یافت. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که تا 2500 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شود و توسعه اقتصادی قابل توجهی را در راس الخیمه و منطقه اطراف آن ایجاد کند.

این پروژه همچنین با چشم انداز استراتژیک امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به یک مرکز پیشرو در انتقال فناوری سبز و انرژی، همسو می‌شود و موقعیت این کشور را به عنوان پیشرو در توسعه صنعتی پایدار تقویت می‌کند.

به عنوان بخشی از این پروژه، Statevolt Emirates رویکرد طراحی قابل تکثیر و ماژولار خود را اجرا خواهد کرد که امکان ورود سریعتر به بازار و همچنین راه حلی برای تنوع بخشیدن به تولید بر اساس سطح آمادگی فناوری را فراهم می کند. این کارخانه با تولید سلول‌های باتری نیمه جامد با هدف حرکت به سمت سلول‌های باتری حالت جامد پس از رسیدن پروژه به ظرفیت کامل، شروع به کار خواهد کرد. انتظار می رود اولین خط تولید تا پایان سال 2026 به طور کامل به بهره برداری برسد.

این گیگافکتوری از نظر استراتژیک بر روی بازارهای صادراتی کلیدی مانند آفریقا، هند، امارات متحده عربی و منطقه خاورمیانه متمرکز خواهد شد و ظرفیت تولید سالانه مورد انتظار آن تا 40 گیگاوات ساعت پس از بهره‌برداری کامل خواهد بود که با استراتژی 2040 بهینه‌سازی انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر امارات همسو است.  پیش‌تر نیز شرکت Statevolt در سال 2022، توسعه یک کارخانه باتری‌سازی 54 گیگاوات ساعتی در کالیفرنیای آمریکا را آغاز کرده بود.

منبع:

https://economymiddleeast.com/news/ras-al-khaimah-to-get-3-2-billion-battery-gigafactory/

ارسال دیدگاه