انتظار میرود که این کارخانه بازیافت باتری هر ساله حدود ۲۰,۰۰۰ تن انتشار گازهای گلخانهای امارات را کاهش دهد.
این کارخانه ی بازیافت طبق برنامه تا سهماهه دوم سال ۲۰۲۷ به طور کامل عملیاتی خواهد شد. این پروژه تحت همکاری گروه دولتی Kezad و شرکت Witthal Gulf زیرمجموعهای از گروه شرکتهای سنگاپوری Witthal، انجام میشود. این شرکت پیشتر در بخش تجارت باتری و تامین مواد مورد نیاز تولید باتری فعالیت داشته است.
کارخانهی معرفی شده ظرفیت بازیافت سالانهی ۵,۰۰۰ تن زبالههای باتری را خواهد داشت. انتظار میرود این کارخانه هر ساله حدود ۲۰,۰۰۰ تن انتشار گازهای گلخانهای را کاهش دهد و با اهداف خنثیسازی انتشار کربن در امارات تا سال ۲۰۵۰ این کشور همسو باشد. بخشی از بودجهی مورد نیاز پروژه از طریق وضع مالیات بر بخش بستهبندی کارخانههای صنعتی امارات و بر اساس میزان تولید زبالههای پلاستیکی آنها بدست خواهد آمد.
این کارخانه از اکوسیستم وسایل نقلیه الکتریکی حمایت خواهد کرد. بعلاوه امکان ذخیره انرژی تجدیدپذیر، کاهش انتشار کربن در فرآیند تولید باتری، و ترویج فناوریهای پیشرفته جذب کربن و روشهای بازیابی مواد را فراهم میکند.
در ماه مه، شرکت UAEV که یک سرمایهگذاری مشترک بین وزارت انرژی امارات و زیرمجموعه صنایع آب و برق شرکت Etihad است، اعلام کرد که قصد دارد شبکهای از شارژرهای پیشرفته وسایل نقلیه الکتریکی را در امارات ایجاد کند.
در ابتدای سال جاری هم این کشور اعلام کرده بود که کارخانهای به منظور فرآوری لیتیوم از سنگ معدن احداث خواهد کرد. سنگ معدن لیتیوم مورد نیاز این واحد صنعتی، به میزان سالانه 150 هزار تن و از کشور زیمباوه به امارات وارد خواهد شد. در سال گذشته، 22 هزار خودروی الکتریکی در امارات به فروش رسیدهاند. پیشبینی میشود این عدد تا سال 2032 با رسیدن به عدد 370 هزار خودرو، 11 درصد از بازار حمل و نقل امارات را به خود اختصاص دهد.