ژاپن تا ۲.۴ میلیارد دلار حمایت جدید برای تولید باتریهای خودروهای برقی در داخل کشور ارائه خواهد داد.
ژاپن قصد دارد یارانههای بیشتری برای تولید باتری خودروهای برقی ارائه دهد و تا سقف ۲.۴ میلیارد دلار از پروژههای مرتبط با شرکت تویوتا موتور و دیگر شرکتهای بزرگ حمایت کند، زیرا این کشور در تلاش است زنجیره تأمین باتری خود را تقویت کند. دولت از ۱۲ پروژه مرتبط با باتری یا قطعات، مواد یا تجهیزات تولید آنها تا سقف ۳۵۰ میلیارد ین (۲.۴۴ میلیارد دلار) حمایت خواهد کرد.
این اقدام به گسترش ظرفیت تولید سالانه باتریهای کشور تا حدود ۵۰ درصد کمک خواهد کرد و تولید سالانه باتری در ژاپن را از GWh 80 به ۱۲۰ گیگاوات ساعت ارتقا میدهد.حمایت دولتی شامل پشتیبانی از سرمایهگذاریهای تویوتا، نیسان موتور، و پروژههای مشترکی است که واحد انرژی پاناسونیک با خودروسازان سوبارو و مزدا اجرا خواهد کرد. این حمایت پس از آن صورت میگیرد که دولت ژاپن در ژوئن سال گذشته نزدیک به ۱ میلیارد دلار یارانه برای تولید باتری تعهد کرده بود.
تویوتا با همکاری شرکتهای تابعه باتری خود، Prime Planet energy و PrimeEarth EV energy، قصد دارد حدود ۲۴۵ میلیارد ین برای افزایش ظرفیت تولید باتریهای حالت جامد پریزماتیک تا ۹ گیگاوات ساعت سرمایهگذاری کند.
تویوتا از نوامبر ۲۰۲۶ عرضه این باتریها را آغاز خواهد کرد. شرکت نیسان نیز در بیانیهای اعلام کرد که تأییدیهای از دولت برای برنامه تولید باتریهای لیتیوم-آهن-فسفات دریافت کرده است. این خودروساز هدف داشت که چنین باتریهایی را از سال ۲۰۲۸ در خودروهای کوچک نصب کند. هدفگذاری شرکت برای رسیدن به ظرفیت تولید ۵ گیگاوات ساعت در سال بوده است که برای آن تا سقف ۵۵.۵ میلیارد ین حمایت دریافت خواهد کرد.
شرکت پاناسونیک از سال ۲۰۲۷ با سرمایهگذاری ۴۶۳ میلیارد ین هدفگذاری برای ایجاد ظرفیت تولید سالانه 20 گیگاوات ساعت باتری تا سال ۲۰۳۰ خواهد داشت تا بتواند باتری مورد نیاز شرکت Subaru را تامین کند.
برای ارجاع به منبع خبر، کلیک کنید.