تلاش تویوتا برای تحول در صنعت خودروی برقی

دو شرکت ژاپنی toyota و Idemitsu با همکاری یکدیگر، باتری حالت جامد را در خودرو های برقی بکار خواهند گرفت.

این دو شرکت قصد دارند تا در سال های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸، نسل آینده باتری را به تولید انبوه برسانند که تحولی شگرف را در برد مسافت ماشین های برقی ایجاد میکند.

تویوتا در کنار ولکس واگن، بزرگ ترین سازنده ی خودرو در دنیاست. اما بازار خودروهای برقی را به تسلا و BYD واگذار کرده است. حال تویوتا امید دارد تا با برداشتن یک گام بزرگ در ساختار باتری های خود، بتواند سهمش از بازار خودروهای برقی را بازپس بگیرد.

اکنون Idemitsu دومین شرکت بزرگ پالایش نفت در ژاپن است که طی ۲۰ سال گذشته الکترولیت های حالت جامد پایه گوگردی را توسعه داده است. با کنار هم قرار گرفتن فناوری مواد پیشرفته Idemitsu و توانایی تولید انبوه باتری توسط تویوتا، امکان بکارگیری باتری حالت جامد در ژاپن فراهم می شود.

باتری های حالت جامد، با داشتن ساختاری فشرده تر نسبت به باتری های مرسوم، انرژی بیشتری در خود ذخیره می کنند. همچنین مشکل آتش گرفتن را بر طرف می کنند.

خودروهایی که از این نوع باتری استفاده می کنند، مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری را با هر بار شارژ که تنها ۱۰ دقیقه به طول می انجامد، طی می کنند.

منبع:

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-idemitsu-join-hands-mass-produce-all-solid-state-batteries-2023-10-12/

ارسال دیدگاه