پاسخ های ارسال شده در انجمن

  • نویسنده
    نوشته ها
  • #7371
    candidate
    کاربر

    1- با توجه به وجود منابع اولیه ی عناصری نظیر لیتیوم، نیکل، منگنز و آهن و همچنین تولید مس و آلومینیوم در داخل کشور، امکان ساخت باتری لیتیوم-یون از مواد داخلی تا حد زیادی فراهم است. در اکثر موارد، نیاز است تا فرآوری های لازم برای تبدیل این مواد خام به مواد اولیه ی مورد نیاز صنعت باتری انجام شود. گرچه شاید دسترسی به مواد اولیه به اندازه ی لازم برای صادرات باتری کافی نباشد.

    2- باتری سدیم یون با کاربرد در خودروهای الکتریکی به صورت محدود توسط چند شرکت چینی رونمایی شده اند. اما در حال حاضر، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار ندارند. از چالش های این فناوری میتوان به امپدانس یا همان مقاومت داخلی اجزای آن اشاره کرد که در فرآیند شارژ سریع اختلال ایجاد می کند. دلیل اصلی آن هم مربوط به اندازه ی بزرگ یون سدیم در مقایسه با یون لیتیوم است که تنش بیشتری را در حین ورود و خروج به ساختار مواد فعال باتری وارد می کند. همچنین عمر چرخه ای آنها (تعداد چرخه های شارژ و دشارژ) با نیاز های صنعت روز دنیا، فاصله ی زیادی دارد.

مدیا (رسانه)