از قبل حساب دارید؟
ورود
-
نویسندهنوشته ها
-
24 آبان 1401 در 10:34 ق.ظ #7365رضا اسماعیلیمشارکت کننده
با توجه به عدم تامین لیتیوم در داخل ایران از منابع موجود، آیا واقعا می توان این باتری ها را جایگزین باتری های تجاری کنونی کرد؟ چالش های آن چیست؟
25 آبان 1401 در 4:58 ب.ظ #7371حسین احمدیمشارکت کننده1- با توجه به وجود منابع اولیه ی عناصری نظیر لیتیوم، نیکل، منگنز و آهن و همچنین تولید مس و آلومینیوم در داخل کشور، امکان ساخت باتری لیتیوم-یون از مواد داخلی تا حد زیادی فراهم است. در اکثر موارد، نیاز است تا فرآوری های لازم برای تبدیل این مواد خام به مواد اولیه ی مورد نیاز صنعت باتری انجام شود. گرچه شاید دسترسی به مواد اولیه به اندازه ی لازم برای صادرات باتری کافی نباشد.
2- باتری سدیم یون با کاربرد در خودروهای الکتریکی به صورت محدود توسط چند شرکت چینی رونمایی شده اند. اما در حال حاضر، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار ندارند. از چالش های این فناوری میتوان به امپدانس یا همان مقاومت داخلی اجزای آن اشاره کرد که در فرآیند شارژ سریع اختلال ایجاد می کند. دلیل اصلی آن هم مربوط به اندازه ی بزرگ یون سدیم در مقایسه با یون لیتیوم است که تنش بیشتری را در حین ورود و خروج به ساختار مواد فعال باتری وارد می کند. همچنین عمر چرخه ای آنها (تعداد چرخه های شارژ و دشارژ) با نیاز های صنعت روز دنیا، فاصله ی زیادی دارد.
29 آبان 1401 در 7:24 ب.ظ #7375کیانیمشارکت کنندهبا سلام
ولی بحث هزینه استخراج لیتیم هم مهمه، اینکه با توجه به مقایسه هزینه استخراج نسبت به واردات لیتیم باید نتیجه گیری کرد که کدام بهتر است.
منابع لیتیم در ایران موجود است ولی فکر کنم هزینه بالایی برای استخراجش و پالایشش لازمه. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این مبحث باید وارد شوید.
انجمن ها
جستجوی انجمنها
آمار انجمن
42
کاربران ثبت نام شده
12
انجمن ها
8
مباحث
5
پاسخ ها
برچسبهای مبحث