بازار فویل مس باتری اروپا در تسخیر کره‌ی جنوبی

شرکت کره‌ای SK Nexilis، قصد دارد تا با تامین فویل مس مورد نیاز شرکت Varta، باتری‌ساز آلمانی، حضور خود در اروپا را پررنگ تر کند.

شرکت SK Nexilis، از زیرمجموعه‌های شرکت SK است که پس از LG، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی باتری لیتیومی در کره جنوبی است. این شرکت متعهد شده است تا تمامی فویل مس مورد نیاز Varta برای تولید انبوه باتری خودروهای برقی را فراهم کند.

قرارداد دو شرکت، پنج ساله است و نیاز باتری‌های بخش‌های خودرویی، صنعتی و الکترونیک را برطرف می‌کند. شرکت Varta با جذب کمک‌های دولتی 300 میلیون یورویی، تا سال 2026، GWh 3 ظرفیت تولید باتری در آلمان ایجاد خواهد کرد. پیش‌تر نیز Nexilis قراردادی به ارزش 1.1 میلیارد دلار برای تامین فویل مس باتری برای شرکت Northvolt، بزرگ‌ترین باتری‌ساز اروپا را منعقد کرده بود. این میزان، معادل 80 درصد از نیاز Northvolt برای تولید باتری 1.7 میلیون خودروی برقی به مدت پنج سال آینده است. همچنین مقرر شده است تا در سال 2024، خط تولید جدید شرکت با سرمایه‌گذاری 761 میلیون دلاری در لهستان به بهره برداری برسد که در سال 50 هزار تن فویل مس را تولید می‌کند.

شرکن شیمیایی کره‌ای Lotte Chemical هم اعلام کرده است که کارخانه‌ای به ارزش 431 میلیون دلار را در اسپانیا احداث می‌کند تا سالانه 30 هزار تن فویل مسی مخصوص باتری را به بازارهای اروپا روانه کند. خط تولید شرکت تا سال 2025 شروع به کار می‌کند و قابلیت افزایش ظرفیت تا 100 هزار تن در سال را دارد. این شرکت هم‌اکنون 60 هزار تن فویل مسی را در کره‌ی جنوبی و 40 هزار تن را در مالزی تولید می‌کند. اما قصد دارد تا با افزایش میزان تولید خود به 240 هزار تن تا سال 2028، یک سوم از سهم بازار فویل مورد نیاز صنعت باتری را تصاحب کند.

در باتری‌های لیتیوم-یون، مواد فعال باتری که بصورت پودری هستند، بر روی فویل آلومینیومی (برای سمت مثبت یا کاتد) و فویل مس (برای سمت منفی یا آندی) پوشش داده می‌شوند. ایران با داشتن ذخیره‌ای در حدود 3.4 میلیارد تن، جزء 5 دارنده‌ی بزرگ مس در دنیاست.

منایع خبر:

https://batteriesnews.com/sk-nexilis-sell-copper-foil-german-battery-maker-varta/

https://batteriesnews.com/lotte-energy-materials-build-battery-grade-copper-foil-factory-spain/

ارسال دیدگاه