افزایش سرعت تحقیقات در حوزه باتری‌های حالت جامد

شرکت Umicore از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد اولیه و مواد کاتدی مورد نیاز باتری‌های لیتیوم-یون، واحد‌های تحقیق و توسعه‌ی خود را به همراه مراکزی برای تولید انبوه نمونه‌های پایلوت در زمینه مواد باتری‌های حالت جامد راه‌اندازی می‌کند.

Umicore پیشرفته‌ترین مرکز تحقیقات الکترولیت حالت جامد را در بلژیک احداث کرده است. از باتری حالت جامد به عنوان یکی از فناوری‌های اصلی برای رفع چالش‌های باتری لیتیومی یاد می‌شود. مجموعه‌ی یاد شده، در 600 متر مربع ساخته شده است و از مرحله‌ی تولید فرمولاسیون مواد و مشخصه‌یابی آن‌ها تا تولید باتری و آزمایش آن‌ها را در بر می‌گیرد.

فناوری الکترولیت‌های جامد از سال 2017 در این شرکت در حال توسعه بوده‌اند. Umicore که موقعیتی برتر در فناوری مواد کاتدی در دنیا دارد، حال سعی می‌کند تا با گسترش سبد محصولات خود به الکترولیت‌های جامد، در سالیان آینده نیز از پیشرو‌های صنعت باتری باشد.

مواد ساخته شده برای استفاده به عنوان الکترولیت جامد، به شدت به رطوبت حساس هستند. آزمایشگاه‌های شرکت در هر ساعت، 200 هزار متر مکعب هوای خشک را برای کاهش رطوبت محل به زیر 0.1 درصد استفاده می‌کند.

فناوری‌های توسعه یافته در شرکت شامل مواد کاتدی NCM غنی از نیکل و منگنز، الکترولیت‌های حالت جامد و همچنین کاتد‌های باتری سدیم یون می‌شود. استفاده از الکترولیت‌های جامد، باعث افزایش چگالی انرژی و سرعت شارژ باتری‌های آینده می‌شود و با ارتقا ایمنی و عمر آن‌ها، هزینه‌ی ذخیره‌سازی انرژی را کاهش می‌دهند.

ارسال دیدگاه