شرکت Group1 اولین باتری پتاسیم یون ساخته شده با فرمت استوانهای را معرفی کرد.
این استارتآپ آمریکایی که فعالیت خود را از سال 2021 آغاز کرده است، از ترکیبات Prussian White به عنوان کاتد باتریهای خود استفاده میکند که ساخت باتریهای پتاسیمی با ایمنی و سرعت شارژ بهتر را ممکن میسازد. استفاده از آند گرافیتی و الکترولیتهای موجود در مقیاس تجاری و همچنین عدم استفاده از کبالت و نیکل، این باتری را به رقیبی ارزان قیمت برای باتریهای لیتیوم یون تبدیل خواهد کرد.
فراوانی پتاسیم تقریبا بیش از هزار برابر لیتیوم است. همچنین ترکیبات Prussian White به کمک روشهای سنتز دما پایین تولید میشوند که در مقابل کاتدهای لیتیوم اهن فسفات و یا ترکیبات سهگانه حاوی نیکل و کبالت که در باتریهای لیتیوم یون به کار میروند، فرآیند تولید سادهتری دارند. ولتاژ کاری این باتری 3.7 ولت و ظرفیت مورد انتظار شرکت Group1 در حدود 170 وات ساعت به ازای کیلوگرم است.
شرکت Graphene Manufacturing Group باتریهای گرافن-آلومینیوم خود را رونمایی کرده است که اولین بار در دانشگاه Queensland طراحی شدهاند. در ابتدای سال جاری، باتری گرافن الومینیوم با ظرفیت 1000 میلیآمپر ساعت توسط این شرکت معرفی شد. آند این باتری از فویل آلومینیوم و کاتد آن از گرافن ساخته میشود. همچنین از کلرید آلومینیوم به عنوان الکترولیت در این باتری استفاده میشود و ولتاژ کاری آن در حدود 1.7 ولت است. اگرچه این باتری در مقایسه با نوع لیتیوم-یون، چگالی انرژی بالاتری را ارائه نمیکند اما قابلیت شارژ سریع آن و چگالی توان آن بسیار بالاتر از باتری لیتیوم یون است. به عنوان مثال، باتری گرافن-آلومینیوم با ظرفیت حدود Wh/kg 300، تنها در 3 دقیقه به طور کامل شارژ شود در حالی که یک باتری لیتیوم یون با قابلیت شارژ سریع و ظرفیت مشابه، حداقل به 15 تا 30 دقیقه زمان احتیاج دارد.