تولید انبوه باتری‌های فسفات آهن لیتیوم نسل پنجم شرکت CATL

باتری شرکت CATL

شرکت CATL تولید انبوه باتری های فسفات آهن لیتیوم نسل پنجم خود را آغاز کرد.

شرکت CATL به‌تازگی تولید انبوه باتری‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) نسل پنجم خود را آغاز کرده است. طبق گفته‌ی بنیان‌گذار شرکت، این غول چینی تولید باتری، این نسل جدید پیشرفت‌های چشمگیری در چگالی انرژی و طول عمر چرخه‌ای به‌دست آورده است.

به گفته‌ی مدیر شرکت، باتری‌های LFP نسل چهارم CATL که هم‌اکنون در حال تولید انبوه هستند، از نظر چگالی انرژی، طول عمر و توان خروجی، عملکرد بهتری نسبت به باتری‌های نسل دوم و سوم رایج در صنعت دارند. او افزود که CATL همچنان در زمینه‌ی باتری‌های با ترکیب شیمیایی سه‌تایی (نیکل، منگنز، کبالت) پیشتاز است؛ این نوع باتری‌ها به‌طور گسترده در سایر محصولات شرکت از جمله باتری های «Qilin Battery» و «Freevoy Battery» به‌کار گرفته شده‌اند.

او همچنین اشاره کرد که باتری سدیم-یونی «Naxtra» که اوایل امسال معرفی شد، ضمن کاهش وابستگی به منابع لیتیوم، ایمنی بالاتر و انتشار کربن کمتری ارائه می‌دهد. باتری‌های Naxtra محدودیت عملکرد در دمای پایین باتری‌های لیتیومی سنتی را برطرف می‌کنند و مسیر تازه‌ای برای گسترش خودروهای انرژی نو (NEV) در مناطق سردسیر و عرض‌های جغرافیایی بالا فراهم می‌سازند.

CATL بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی باتری در جهان است.

طبق داده‌های مؤسسه‌ی SNE Research کره جنوبی، در بازه‌ی ژانویه تا سپتامبر امسال، CATL با سهم ۳۶.۶ درصدی، رتبه‌ی نخست جهانی را در اختیار دارد. در چین نیز CATL در ماه اکتبر با ظرفیت نصب‌شده‌ی ۳۶.۱۴ گیگاوات‌ساعت، ۴۳ درصد از کل بازار باتری خودروهای برقی را به خود اختصاص داد.

این شرکت در بازار باتری‌هایی که از مواد کاتدی سه‌تایی حای نیکل و کبالت استفاده می کنند نیز سهمی معادل ۷۲.۷۹ درصد و در بازار باتری‌های LFP سهمی برابر با ۳۵.۷۱ درصد داشت. CATL در سه‌ماهه‌های اول تا سوم امسال، ۱۲۰ گیگاوات‌ساعت از مجموع نزدیک به ۲۰۰ گیگاوات‌ساعت صادرات باتری لیتیومی چین را به خود اختصاص داده است. این شرکت تاکنون حدود ۱۵۰ هزار شغل در ۱۳ پایگاه تولیدی خود در سراسر جهان ایجاد کرده و در سه‌ماهه‌ی نخست تا سوم سال جاری ۲۴.۵ میلیارد یوان (معادل ۳.۴۴ میلیارد دلار) مالیات پرداخت کرده است.

در دهه‌ی گذشته، این شرکت بیش از ۸۰ میلیارد یوان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده و تنها در سه‌ماهه‌های نخست امسال بیش از ۱۵ میلیارد یوان به این بخش اختصاص داده است. در حال حاضر، بیش از ۲۰ میلیون خودروی انرژی نو (NEV) در سراسر جهان از باتری‌های CATL استفاده می‌کنند که سالانه حدود ۱۴ میلیون تن از انتشار دی‌اکسیدکربن می‌کاهند. افزون بر خودروهای سواری، باتری‌های CATL در وسایل نقلیه‌ی تجاری، شناورهای برقی و هواپیماهای الکتریکی نیز به‌کار گرفته می‌شوند. باتری‌های سری «Tectrans» این شرکت به انتخاب نخست برای کامیون‌های سنگین تمام‌برقی تبدیل شده‌اند و هم‌اکنون نزدیک به ۹۰۰ شناور الکتریکی از انواع مختلف به باتری‌های CATL مجهز هستند.

برای ارجاع به منبع خبر، کلیک نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال دیدگاه