گروه خودروسازی جیلی، فناوری جدید باتری‌های تیغه‌ای خود را رونمایی کرد

گروه خودروسازی جیلی، جدیدترین نسل باتری‌های تیغه (Short Blade Battery) با ترکیب فسفات آهن لیتیوم را رونمایی کرده است. این باتری نسبت به نسل قبلی خود دارای ابعاد کوچک‌تری است. به کمک فناوری ایمن‌سازی به کار رفته در این باتری، در صورت قرارگیری در شرایط دمایی و یا جریان بیش از حد، دیافراگم جداکننده‌ی قطب‌های مثبت و منفی، ذوب شده و با ایجاد یک لایه‌ی عایق در داخل سلول باتری، از رخ دادن آتش‌سوزی در خودرو جلوگیری می‌کند.

عمر باتری‌های تیغه‌ای جدید Geely می‌تواند به ۳۵۰۰ چرخه برسد، که معادل شارژ و رانندگی به مسافت ۱ میلیون کیلومتر است. با توجه به آنکه میانگین مسافت طی شده توسط خودروهای سواری حدود 20 هزار کیلومتر در سال است، فناوری جدید باتری‌های تیغه می‌تواند تا ۵۰ سال در خودرو استفاده شود، که به طور قابل توجهی ارزش افزوده‌ی خودروهای برقی دست دوم را بهبود می‌بخشد و انتشار کربن را بیش از 80 هزار تن در سال کاهش می‌دهد.

باتری‌های تیغه‌ای نسل جدید به طور مؤثری مشکل مقاومت داخلی بالا در باتری‌های نسل قبل که دارای ابعاد بزرگ‌تری بودند را حل کرده است. داده‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهند که در باتری‌های تیغه‌ای با ظرفیت یکسان، میانگین زمان شارژ از 10 تا 80 درصد ظرفیت باتری در نسل قبلی با ابعاد بزرگ‌تر، ۲۶ دقیقه است، اما با فناوری جدید، میانگین زمان شارژ به ۱۷ دقیقه کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، فناوری جدید در محیط‌های سردسیر دارای ظرفیت شارژدهی بیشتر و برد رانندگی طولانی‌تر نسبت به باتری‌های نسل گذشته با تیغه‌های بزرگ است. در دمای منفی 35 درجه سانتی‌گراد، میانگین نرخ حفظ ظرفیت باتری‌های نسل قدیم به حدود 80 درصد ظرفیت خود کاهش می‌یافت در حالی که باتری تیغه‌ای نسل جدید 90 درصد از ظرفیت خود را حفظ می‌کند.

ارسال دیدگاه