باتریهای حالت جامد احتمالاً فناوری بزرگ بعدی در زمینه باتری لیتیوم یونی خواهند بود.
ویژگیهای باتری لیتیوم یون این امکان را به نسل بعدی خودروهای الکتریکی BMW میدهد، تا قابلیتهایی مانند برد مسافتی تا 620 مایل، شارژ سریعتر به میزان 30 درصد، انتشار کربن کمتر و همچنین قیمت ارزانتر را برای خودروهای خود فراهم کنند. این نشان میدهد که فناوری باتری لیتیوم یونی به حداکثر میزان قابلیت خود نزدیک شده است.
برای مثال اخیرا رئیس بخش انرژی BMW گفته است: هرچند که همیشه میتوان تغییراتی در باتریهای لیتیوم یونی انجام داد تا قابلیتهای خودرو را بهبود بدهد ولی مقیاسگذاری چنین پیشرفتهایی دشوارتر میشود. او معتقد است از نقطه نظر چگالی انرژی، با یک باتری لیتیوم یون بهینه برای بازارهای بزرگ روبرو هستیم و اگر قرار است سیستم متعادلی به بازار ارائه شود، این باتریها در حال حاضر به اوج خود رسیدهاند. همچنین به عقیده او باتریهای لیتیوم یونی به عنوان استاندارد صنعتی در مقیاس وسیع برای سالهای آینده باقی خواهند ماند.
یک از محققان BMV معتقد است که احتمالا فناوری بزرگ بعدی در توسعه باتری، باتریهای حالت جامد هستند. او همچنین بیان کرد که مرکز صلاحیت تولید سلولی BMW که اخیراً در مونیخ افتتاح شده است، در حال تحقیق و توسعه این فناوری است.
علاوه بر این، BMW که به همراه فورد یکی از دو سرمایهگذار اصلی در Solid Power مستقر در کلرادو است، قصد دارد اولین شرکتی باشد که این فناوری را تجاری میکند. به این معنی که اولین باتریهای حالت جامد میتواند در در برنامه تولید خودرو کارخانه فورد یا BMV باشد. بسیاری از خودروسازان دیگر از جمله جنرال موتور، هوندا، فولکس واگن، هیوندای و تویوتا نیز روی این فناوری کار میکنند.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.