ولکس واگن به کمک یک فناوری نوین سعی دارد تا با کاهش قیمت تولید باتری، خودروهای الکتریکی ارزانتری را تولید کند و بتواند وارد رقابت قیمتی با تسلا شود.
خودروساز آلمانی نیت دارد تا با انبوهسازی روش الکتروسازی خشک، هزینه تولید باتریها را کاهش دهد. طبق گفتههای مدیر بخش باتری ولکس واگن، این روش، مصرف انرژی برای تولید هر سلول را تا 30 درصد کاهش میدهد. این شخص فناوری تولید باتری به روش خشک را تغییردهندهی بازی خوانده است و اعلام کرده است که میتوان قیمت هر خودروی برقی را تا چند صد یورو کاهش داد.
نتایج اولیه استفاده از روش الکترودسازی خشک موفقیت آمیز بوده است و ولکس واگن قصد داد تا آن را در مقیاس نیمهصنعتی آزمایش کند. شرکت، این روش را از سال 2020 مورد بررسی و تحقیق قرار داده است و تا سال 2027، آن را وارد تولید انبوه میکند. این شرکت اولین بار در سال 2021 و مراسم Power Day خود که به تقلید از مراسم Battery Day تسلا برگزار میشود، استفاده از روش الکترود سازی خشک را مطرح کرده بود.
در روش الکترود سازی مرسوم، مواد فعال باتری و چسب در حلالی مناسب پخش شده و پس از لایه نشانی حرارت داده میشود تا یک لایهی جامد از پودر بر سطح فویلهای فلزی تشکیل شود. اما در روش خشک، به دلیل عدم نیاز انحلال چسب، نیازی به استفاده از حلال و همچنین اعمال حرارت برای تبخیر آن وجود ندارد که خود باعث صرفهجویی قابل توجهی در هزینهی تولید میشود.
در سال 2020 و مراسم Battery Day شرکت تسلا، ایلان ماسک برای اولین بار اعلام کرد که از این روش برای تولید کاتدهای خود استفاده خواهد کرد و استارت آپ تولید ابرخازن Maxwell Technologies را به منظور استفاده از روش الکترودسازی آن، با مبلغی بیش از 200 میلیون دلار خریداری کرد. با توجه به آنکه 40 درصد از ارزش افزودهی خودروهای الکتریکی در باتری آنها نهفته است، تسلط بر فناوری ساخت باتری میتواند به خودروسازان در رقابت با سایر بازیگران بازار کمک کند.