آیا خنک کننده مایع میتواند عملکرد و شارژ باتری را تثبیت کند؟
شرکت موتول در روانکارهای موتور تخصص دارد. این شرکت اخیراً با شرکت Green Corp Konnection (GCK) برای کمک به تثبیت عملکرد و شارژ باتری الکتریکی همکاری کرده است.
طبق گفته موتول، سه عامل موجب ایجاد مانع در استفاده از دستگاههای برقی امروزی میشوند: اندازه/وزن، طول عمر و ایمنی شارژ سریع. برای جبران این کمبودها، شرکت GCK و موتول با توسعه باتریهای غوطه ور در مایع، بر مدیریت حرارتی وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز کردهاند.
کریستف لاکروا، مدیر اطلاعات موتول، ادعا کرده است: ما یک سیال دی الکتریک ساختهایم که میتواند گرما را از بین ببرد و سلولهای باتری را ایزوله کند. ما سه مزیت واضح را در نظر گرفتهایم: باتریهای ایمنتر، خطر آتشسوزی کمتر، و باتریهای بادوامتر با امکان شارژ سریعتر.
هدف این دو شرکت ارزیابی واحدهای آزمایشی در پروژه ماشینهای آزمایشگاهی الکترونیکی، Lancia Delta Integrale است. با در دست داشتن نتایج مطلوب آزمایشگاهی، موتول و GCK امیدوارند اولین دور آزمایشی خود را در سه ماه آینده تکمیل کنند.
سدریک لوبیات، معاون مدیر عامل باتری GCK توضیح داد: «افزایش عملکرد و ایمنی باتریهای لیتیومی تنها از طریق غوطهوری امکانپذیر است. بنابراین برای باتری GCK ضروری بود که یک شریک پیشرو در توسعه مایعات با کیفیت بالا پیدا کند. ما خوشحالیم که از پشتیبانی موتول در توسعه باتریهای نسل بعدی برخورداریم.»
تلاشهای مشترک موتول و GCK حتی به آزمایشهای میدانی نیز کشیده شده است. این آزمایشها در چشم انداز الکتریکی این شرکت بر روی جنبه خودرویی تمرکز خواهد کرد، اما مانع از اکتشافات آن در بازار موتور سیکلت نخواهد شد. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی و اسکوترها از باتریهای خنک شونده با هوا استفاده میکنند، برخی از مارکهای با کارایی بالا مانند Energica از سیستمهای خنک کننده مایع استفاده میکنند.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.