شاسی مقاوم به ضربه و افزایش ایمنی باتری‌ها

شاسی bedrock

شرکت CATL، شاسی Bedrock را معرفی کرد که در برابر ضربه تصادف با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت بدون آتش‌سوزی یا انفجار، مقاوم است.

شرکت CATL به طور رسمی شاسی Bedrock خود را معرفی کرد. این شاسی با عملکرد بی‌نظیر خود در مقاومت در برابر ضربه با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت بدون ایجاد آتش‌سوزی یا انفجار، استاندارد جدیدی برای ایمنی شاسی هوشمند ایجاد کرده است و حفاظت جامع در تمامی سناریوها و محدوده‌های سرعت ارائه می‌دهد.

این طراحی از فناوری ادغام Cell-to-Chassis استفاده می‌کند که سلول‌های باتری را مستقیماً در شاسی یکپارچه می‌کند و از طراحی ساختاری مشترک میان آنها بهره می‌برد. همچنین، بر اساس جداسازی شاسی از بدنه، سیستم Bedrock قادر به جذب 85٪ از انرژی برخورد وسیله نقلیه است (در مقایسه با حدود 60٪ جذب شده توسط شاسی‌های سنتی). این دستاورد به شاسی اجازه می‌دهد تا آزمون برخورد جلو با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به ستون مرکزی را بدون آتش‌سوزی، انفجار یا فرار حرارتی پشت سر بگذارد و معیار ایمنی در صنعت را بازتعریف کند.

چالش‌های ایمنی در سرعت‌های بالا

در حال حاضر، سرعت آزمون ایمنی برخورد جلو در برنامه ارزیابی خودروهای جدید چین (C-NCAP) معمولاً 56 کیلومتر بر ساعت است. برخورد جلو با این سرعت، انرژی ضربه‌ای معادل سقوط از ارتفاع 12 متری تولید می‌کند. در مقایسه، برخورد جلو با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت معادل سقوط از ارتفاع 56 متری است و انرژی برخورد 4.6 برابر بیشتر از برخورد با سرعت 56 کیلومتر بر ساعت ایجاد می‌کند.

سه پیشرفت تکنولوژیک

شاسی Bedrock از یک ساختار سه‌بعدی شبیه به لاک لاک‌پشت استفاده می‌کند که قاب بدنه و واحد باتری ها را یکپارچه می‌سازد و حفاظت بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این شاسی همچنین از فولاد تولید شده به روش شکل‌دهی داغ با مقاومت 2000 مگاپاسکال و آلیاژ آلومینیوم با مقاومت 600 مگاپاسکال استفاده می‌کند.

دستاوردهای ایمنی باتری

سلول‌های باتری در آزمون‌های سختگیرانه‌ای مانند ضربه با سرعت بالا، خم شدن 90 درجه و آزمون برش عملکرد موفقی داشتند. در تمامی این آزمون‌ها، باتری‌ها دچار آتش‌سوزی یا انفجار نشدند. شاسی Bedrock، توسعه مدل‌های مختلف وسایل نقلیه را تسهیل می‌کند و چرخه تحقیق و توسعه را از 36 ماه به 12 تا 18 ماه کاهش می‌دهد. شاسی Bedrock با قابلیت‌های رانندگی هوشمند، طراحی انعطاف‌پذیری را ممکن می‌کند و خطر تخریب شاسی را کاهش می‌دهد.

برای ارجاع به منبع خبر، کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید:

ارسال دیدگاه