پاناسونیک برای بازپسگیری سهم خود از بازار، باتری های جدید لیتیومی برای تسلا میسازد!
شرکت پاناسونیک اعلام کرده است که تا اوایل سال 2023، باتری های لیتیومی جدیدی را در حجم انبوه تولید خواهد کرد که قادر هستند مسافت طی شده خودروهای الکتریکی را به میزان 15 درصد افزایش دهند. این باتری ها ابتدا در خودروهای الکتریکی تسلا به کار خواهند رفت. پاناسونیک به درخواست تسلا شروع به توسعه باتری های جدید 4680 کرده است.
به گفته تسلا در حال حاضر خودروی مدل S این شرکت با هر بار شارژ مسافتی در حدود 680 کیلومتر را می پیماید. محاسبات تسلا نشان می دهد که مسافت طی شده برای این خودرو با باتری های جدید 4680 به 750 کیلومتر برسد. اندازه باتری های جدید 4680 دو برابر باتری های قدیمی خواهند بود و ظرفیتی 5 برابری نسبت به آن ها خواهند داشت.
این به سازندگان خودرو اجازه خواهد داد تا تعداد باتری های مورد استفاده در هر خودروی الکتریکی را کاهش دهند که همین موجب کاهش سرهم بندی و تنظیم کردن این باتری ها در خودروهای الکتریکی می شود. اندازه باتری های جدید 4680 دو برابر باتری های قدیمی خواهند بود و ظرفیتی 5 برابری نسبت به آن ها خواهند داشت. این به سازندگان خودرو اجازه خواهد داد تا تعداد باتری های مورد استفاده در هر خودروی الکتریکی را کاهش دهند که همین موجب کاهش سرهم بندی و تنظیم کردن این باتری ها در خودروهای الکتریکی می شود.
با توجه به راندمان بالای این باتری ها، هزینه تولید این باتری های جدید بر اساس ظرفیت 10 الی 20 درصد از هزنیه تولید باتری های قدیمی کمتر خواهد بود. شرکت پاناسونیک با استقرار تجهیزات نو و سرمایه گذاری جدید 704 میلیون دلاری برای ساخت باتری های جدید تسلا، در حال گسترش کارخانه خود در استان واکایاما ژاپن است. انتظار می رود ظرفیت تولید سالانه کارخانه واکایاما به حدود 10 گیگاوات ساعت برسد که این میزان معادل با تولید 150 هزار خودروی الکتریکی است. این میزان تولید چیزی در حدود 20 درصد از ظرفیت تولید پاناسونیک است.
در حالی که باتری های حالت جامد به عنوان باتری های نسل بعدی با ایمنی بیشتر شناخته می شوند، با این حال، تولید این نسل از باتری ها به عنوان باتری های تجاری به گذر زمان نیاز دارد. به این دلیل، پاناسونیک قصد دارد باتری های جدید لیتیوم-یون خود را به باتری های جدید استاندارد در دنیا برای خودروهای الکتریکی تبدیل کرده و تامین کننده این باتری ها برای خودروسازان دیگر باشد. به لطف تقاضای تسلا، پاناسونیک بخش بزرگی از بازار خودورهای الکتریکی را در سال های اخیر در اختیار داشت. اما، شرکت های نظیر CATL و LG Chem در سال 2019 شروع به تامین باتری کارخانه تسلا در چین کرده اند و این موجب کاهش سهم پاناسونیک در بازار شده است. حالا، پاناسونیک با توسعه باتری های لیتیومی جدید خود سعی در باز پسگیری سهم خود از بازار را دارد.
ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید:
?کانال تلگرام شبنا
?صفحه لینکدین شبنا