کره جنوبی در صنعت باتریهای EV به سرعت در حال پیشرفت است تا خود را به عنوان یکی از رهبران تامین کننده باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی در جهان معرفی کند. سه شرکت بزرگ باتری در این کشور در تلاش هستند تا میلیاردها دلار را به منطقه آمریکای شمالی سرازیر کنند.
طی سه سال گذشته ساخت مجموعا 11 کارخانه مشترک باتری به ارزش میلیاردها دلار توسط سازندگان باتری و خودروسازان در منطقه آمریکای شمالی اعلام شده است و از این میان 9 مورد مربوط به شرکتهای باتری کرهای هستند.
اخیرا وزارت انرژی ایالات متحده اعطای وام 2.5 میلیارد دلاری به Ultium Cells را برای ساخت سه کارخانه تولید باتری در اوهایو، تنسی و میشیگان تایید کرده است. Ultium Cells یک سرمایه گذاری مشترک 50-50 بین ال جی و جنرال موتورز است.
همچنین الجی در حال ساخت یک کارخانه مشترک باتری 2.5 میلیارد دلاری با استلانتیس در انتاریو و کانادا است و هدف آن آغاز تولید انبوه در سه ماهه اول سال 2024 است.
تحلیلگر Yuanta Securities بیان میکند که شرکتهای کرهای در سال 2021، 26.5 درصد از سهم بازار باتریهای الکتریکی ایالات متحده را در اختیار داشتهاند و این میزان تا پایان سال 2025 به 70 درصد افزایش خواهد یافت. به گفته این تحلیلگر، مجموع ظرفیت سه شرکت کرهای در ایالات متحده تا پایان سال 2025 با 11 برابر افزایش به 442 گیگاوات ساعت خواهد رسید.
قسمت جنوبی ایالات متحده که از آن به عنوان کمربند خورشیدی (Sun Belt) یاد میشود، به دلایل جغرافیایی و اقتصادی محبوبترین انتخاب برای باتری سازان کرهای به عنوان محل کارخانههای تولیدی آنها است.
تحلیلگر سامسونگ میگوید: نه تنها خودروسازان در کره، ژاپن و آلمان بلکه شرکتهای آمریکایی مانند جنرال موتورز، فورد و تسلا نیز به مناطق جنوبی برای کارخانههای تولیدی جدید خود چشم دوختهاند.
ایالتهایی مانند جورجیا، کنتاکی و تنسی از نظر جغرافیایی به کانادا نزدیک هستند و شرکتها میتوانند مواد خام باتری مانند لیتیوم و نیکل را از آنجا تهیه کنند. کانادا دارای 530000 تن لیتیوم، 2.8 میلیون تن نیکل و 220000 تن کبالت است. این کشور پنجمین کشور ثروتمند جهان از نظر ذخایر نیکل و سومین کشور از نظر کبالت است.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.