خودروهای شرکت NIO به باتریهای نیمه-جامد با ظرفیت kWh 150 و برد 1000 کیلومتر مجهز خواهند شد.
سدانهای الکتریکی ET5 و ET7، از باتریهایی با الکترولیت جامد-مایع استفاده میکنند که توسط شرکت WeLion تولید میشوند. پیشنهاد تولید باتری با الکترولیت جامد-مایع و چنین ظرفیتی، در ابتدا توسط NIO به غول باتریساز چینی، CATL داده شد. اما به دلیل هزینههای زیاد تحقیق و توسعه و عدم وجود سابقه تولید در مقیاس انبوه، این پیشنهاد رد شد. در کنار الکترولیت جامد، از کاتدهای غنی از نیکل و آند سیلیکونی نیز در این نوع باتری استفاده میشود.
علیرغم چگالی ظرفیت بالا، قیمت زیاد این باتری باعث شده است تا NIO استراتژی اجارهی خودروهای حاوی باتریهای حالت جامد را در پیش بگیرد تا مسافران بتوانند با کمک ایستگاههای تعویض باتری، از آنها برای طی مسافت طولانی استفاده کنند.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.