دولت بایدن در وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است که برای تولید باتری و خودروی الکتریکی بصورت بومی درون این کشور، 2/8 میلیارد دلار حمایت مالی فراهم میکند تا زیرساختها و مواد مورد نیازی که در حال حاضر وارد میشود را در آمریکا تولید کنند.
بیست شرکت، این مبلغ را دریافت میکنند تا زیرساختهای استخراج و فرآوری لیتیوم، گرافیت و سایر مواد، تولید اجزای باتری و بازیافت آن را در 12 ایالت گسترش دهند. هدف دولت بایدن-هریس، این است که تا سال 2030، نیمی از خودروهای بهفروش رفته، الکتریکی باشند و تا سال 2050، خودروهای با سوخت فسیلی بطور کامل از بازار خارج شوند.
از زمان به قدرت رسیدن بایدن، فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا بیش از سه برابر رشد داشته است. اما در بسیاری از بخشها، صنعت این کشور وابسته به واردات برای تولید باتری و خودروی برقی دارد. تولید نیکل، کبالت، منگنز، لیتیوم و گرافیت میتواند به امنیت زنجیره تامین در آمریکا کمک کند. حمایت این پروژه شامل موارد زیر میشود:
– تولید لیتیوم با کاربرد باتری برای حدود 2 میلیون خودروی الکتریکی در سال.
– تولید گرافیت باتری برای حدود 2/1 میلیون خودرو در سال
– تولید نیکل گرید باتری برای حدود 400 هزار خودروی برقی در سال
– احداث اولین کارخانه تولید نمک الکترولیت (LiPF6) در داخل کشور
– احداث تاسیسات تولید چسب الکترود (بایندر) با توان تامین 45% از نیاز صنعت باتری آمریکا تا سال 2030
– احداث کارخانه تولید انبوه اکسید سیلیکون برای آند باتری بیش از 600 هزار خودرو در سال
– احداث اولین کارخانه تولید مواد کاتدی آهن فسفات (LFP) در ایالات متحده
در حال حاضر، بخش اعظم مواد ذکر شده در خارج از این کشور و در چین تولید میشوند. سرمایهگذاری مذکور، برای بیش از 8 هزار نفر شغل (5 هزار شغل ثابت) ایجاد میکند و بخشی از برنامهی کلی 7 میلیارد دلاری برای بومی سازی صنعت باتری آمریکا است.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.
برای مطالعهی کامل پروژهها و شرکتهای مسئول، اینجا کلیک کنید.