ناتریون، سازنده قطعات باتری EV، با ساختن سلولهای کیسهای چندلایهای دارای عملکرد بالا و پایدار در برابر حرارت، به واقعیت باتریهای حالت جامد نزدیکتر شد.
Natrion، پیشگام در فناوری باتری خودروهای الکتریکی، چندین پیشرفت بزرگ را افشا کرده است که این شرکت را به عنوان یک رهبر باتریهای حالت جامد متمایز میکند. این پیشرفتها شامل 1) دستیابی به چرخه پذیری بالا برای سلولهای کیسهای لیتیوم یونی با آند گرافیتی، 2) ایجاد موفقیت آمیز سلولهای کیسهای چند لایه با کارایی بالا که بدون استفاده از فشار خارجی عمل میکنند و 3) توسعه یک ماده جدید آندی لیتیوم-فلز که ارزانتر و کارآمدتر از آند گرافیتی است.
سلول لیتیوم فلزی دو لایه دارای نرخ پذیری بهتر، طول عمر طولانیتر، محدوده حرکتی بیشتر و ایمنی حرارتی پیشرفتهتری نسبت به آند گرافیتی دو لایه است. نکته مهم این است که تمام نتایج چرخه سلولی Natrion در فشار محیط و بدون استفاده از فشار خارجی اضافی در خارج از سلول به دست آمده است. تعداد کمی از شرکتها توانستهاند سلولهایی را بسازند که بدون قرار گرفتن تحت فشار خارجی عملکرد خوبی را نشان بدهند.
آند ارزان تر و کارآمدتر: آند X-12
جدیدترین اختراع Natrion یک آند لیتیوم-فلز است که از یک بستر مهندسی شده ویژه استفاده میکند و میتواند هزینهها را کاهش داده و عملکرد را افزایش دهد. در یک آزمایش کنترلشده، Natrion دریافت که بین دو سلول مشابه، سلولی که دارای آند X-12 است به طور قابلتوجهی پایداری چرخه و ظرفیت تخلیه بالاتری دارد.
الکس کوسیاکوف، بنیانگذار و مدیر عامل ناتریون گفت: این ماده به منظور کاهش هزینههای رو به رشد باتری است. این روشی است که میخواهیم آندهای لیتیوم-فلز را با یافتن جایگزینی برای فویل مسی گران قیمت تجاریتر کنیم. کوسیاکوف افزود: مس معمولاً ماده مورد استفاده برای بستر آند لیتیوم است، اما هزینههای آن همچنان بالا و بالاتر میرود.
او همچنین بیان کرد که “فناوری ما ساخت بستههای باتری EV را بسیار آسانتر میکند. هچنین با توجه به پایداری حرارتی که نشان دادهایم، معتقدیم که این نوآوری به طور منحصربهفردی در بازار قرار خواهد گرفت.”
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.