وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) سرمایههای قابل توجهی را به پروژههایی اختصاص میدهد که هدف آنها بهبود بازیافت باتری، پیشرفت فناوریهای تولید و کاهش وابستگی به مواد خارجی است.
سرمایهگذاری ۷۰ میلیون دلاری برای بازیافت و استفاده مجدد از باتریهای خودروهای الکتریکی
وزارت انرژی آمریکا به تازگی برنامهای برای سرمایهگذاری تا ۷۰ میلیون دلار برای بهبود اقتصادی بازیافت و استفاده مجدد از باتریهای خودروهای الکتریکی اعلام کرده است. با پیشبینی افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی که اندازه بازار باتریهای لیتیوم را تا سال ۲۰۳۰ پنج تا ده برابر میکند، توسعه یک زنجیره تأمین پایدار برای باتریهای با ظرفیت بالا ضروری است. این سرمایهگذاری بر پیشرفت فناوریهایی متمرکز خواهد شد که مواد حیاتی را از باتریهای استفاده شده بازیابی میکنند و تضمین میکنند که آمریکا زیرساختهای لازم برای مدیریت افزایش تقاضای باتریهای بزرگ، از جمله باتریهای غیر لیتیومی را دارد.
این سرمایهگذاری مرحله سوم از یک تعهد ۲۰۰ میلیون دلاری برای بازیافت باتری و استفاده مجدد از کاربردهای آن است. در مراحل قبلی این طرح، ۷۴ میلیون دلار به ۱۰ پروژه مختلف اختصاص داده شده بود که بر بهبود فرایندهای بازیافت باتریهای خودروهای الکتریکی تمرکز داشتند. مرحله آتی این طرح، پروژههایی را تأمین مالی خواهد کرد که به چالشهای خاص بازیافت باتری پرداختهاند.
بهبود اقتصاد بازیافت باتریهای فسفات آهن لیتیوم (LFP)
با افزایش استفاده از باتریهای LFP در خودروهای الکتریکی، یافتن روشهای مقرونبهصرفه برای بازیافت آنها حیاتی است. این سرمایهگذاری به کاهش هزینه تولید کاتدهای LFP از مواد بازیافتی، از جمله ضایعات تولید و باتریهای پایان عمر، کمک خواهد کرد.
ایالات متحده در حال حاضر ظرفیت کافی برای تولید اجزای الکترولیتی که برای باتریهای با عملکرد بالا ضروری هستند، ندارد. این طرح بر استخراج این اجزا از مواد بازیافتی، از جمله باتریهای مستعمل، تمرکز دارد تا وابستگی به زنجیرههای تأمین خارجی کاهش یابد.در حال حاضر بسیاری از باتریهای با ارزش کمتر به دلیل هزینههای بالای پردازش بازیافت نمیشوند. این سرمایهگذاری از فناوریهایی پشتیبانی میکند که بازیابی مواد حیاتی مانند گرافیت، منگنز و پلیمرها را از باتریهای خودروهای الکتریکی ارتقا میدهند.
استفاده مجدد از باتریهای خودروهای الکتریکی برای کاربردهای دیگر، مانند ذخیرهسازی ثابت، میتواند عمر آنها را افزایش دهد. سرمایهگذاری همچنین بر بهبود روشهای ارزیابی وضعیت سلامت این باتریها برای اطمینان از ایمنی و کارایی آنها در نقشهای جدید تمرکز خواهد کرد.
پروژه کارخانه سیلان ۲۰۰ میلیون دلاری Group14
شرکت Group14 Technologies، تولیدکننده مواد پیشرفته باتریهای سیلیکونی، یکی دیگر از دریافتکنندگان بودجه وزارت انرژی است که هدف آن تقویت زنجیره تأمین باتری آمریکا است. این شرکت برای ساخت یک کارخانه با ظرفیت ۷۲۰۰ تن سیلان (گاز SiH4) در ایالت واشنگتن تا ۲۰۰ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است. گاز سیلان یک ماده خام حیاتی برای تولید باتریهای سیلیکونی است و در حال حاضر چین منبع اصلی جهانی آن محسوب میشود. این پروژه با هدف تأسیس یک زنجیره تأمین داخلی برای سیلان به منظور پشتیبانی از تولید باتریهای خودروهای الکتریکی در آمریکا و کاهش وابستگی به واردات خارجی اجرا میشود.
شرکت همچنین به سرعت در حال گسترش ظرفیتهای تولید جهانی خود است و برنامههایی برای افتتاح یک تأسیسات تولیدی با ظرفیت ۴۰۰۰ تن مواد باتری سیلیکونی تا پایان سال ۲۰۲۴ دارد. این کارخانه جدید یکی از بزرگترین کارخانههای مواد باتری سیلیکونی در جهان خواهد بود و رهبری Group14 در بازار مواد پیشرفته باتری را تثبیت میکند.
کارخانه باتری آند سیلیکونی ۶۰ میلیون دلاری NanoGraf
NanoGraf، یک شرکت آمریکایی پیشرو در زمینه مواد باتری آند سیلیکونی، یکی دیگر از دریافتکنندگان اصلی حمایت مالی وزارت انرژی است. با دریافت ۶۰ میلیون دلار کمک مالی، NanoGraf قصد دارد یکی از بزرگترین کارخانههای تولید مواد آند سیلیکونی جهان را بسازد. این پروژه با سرمایهگذاری ۱۷۵ میلیون دلاری، که شامل سرمایه NanoGraf نیز میشود، به شرکت امکان میدهد سالانه ۲۵۰۰ تن مواد آند سیلیکونی تولید کند که برای تولید باتریهای ۱.۵ میلیون خودروی الکتریکی کافی خواهد بود.
این کارخانه جدید یک گام مهم در ایجاد زنجیره تأمین داخلی باتری است، زیرا به NanoGraf اجازه میدهد تولید مواد آند سیلیکونی اختصاصی خود را افزایش دهد.NanoGraf تاکنون با تأمین مواد باتری پیشرفته برای ارتش آمریکا شناخته شده است و همکاریاش با Thales Defense & Security Inc شهرت آن را به عنوان یک رهبر در فناوری باتریهای با کارایی بالا تثبیت کرده است.