شرکت LG Energy Solution اعلام کرد که باتریهای کیسهای با ترکیب لیتیوم فسفات آهن را برای شرکت Ampere که از تولیدکنندگان خودروی الکتریکی و زیرمجموعهی گروه خودروسازی رنو است، تامین خواهد کرد. بر اساس قرارداد پنج ساله، الجی از اواخر سال 2025 تا 2030 باتریهای LFP را به Ampere ارائه خواهد داد. حجم تولید این نوع باتری تقریباً معادل 39 گیگاوات ساعت است که برای ذخیرهی انرژی در حدود 590,000 خودروی الکتریکی کافی است.
این باتریها در کارخانه الجی در لهستان تولید خواهند شد و مدلهای نسل جدید خودروهای الکتریکی Ampere را تغذیه خواهند کرد. این نخستین قرارداد تامین باتریهای LFP در مقیاس انبوه توسط ال جی است. پیشتر بازار این نوع باتری تحت تسلط تولیدکنندگان چینی بوده است. باتریهای LFP از آهن و فسفات استفاده میکنند که ارزانتر از مواد مورد استفاده در باتریهای NCM هستند و ساختار شیمیایی پایداری دارند که تضمین کننده رقابتپذیری از نظر هزینه و ایمنی است. تقاضا برای خودروهای الکتریکی ارزان قیمت و مقرون به صرفه در حال افزایش است که باعث افزایش تقاضا برای باتریهای LFP میشود.
شرکت ال جی با استفاده از راهکارهای CTP (سلول به پک) در فرآیند تولید، رقابتپذیری قیمت بیشتری را ارائه میدهد. فناوری CTP با حذف ماژول، سلول باتری را به مستقیما به ساختار پک منتقل میکند. در مقایسه با ساختار باتری مرسوم، پکهای باتری فاقد ماژول باعث کاهش هزینه و وزن نهایی خودرو میشود و استفادهی بهینه از فضا در طراحی خودرو را افزایش میدهد.
باتریهای نوع کیسهای با راهکار سلول به پک CTP شرکت الجی دارای چگالی انرژی حدود پنج درصد بیشتر نسبت به باتریهای نوع پریزماتیک CTP هستند که بازدهی انرژی بیشتری برای خودروهای الکتریکی میسر میکنند. شرکت همچنین با افزایش مقاومت پک باتری و استفاده از فناوری جلوگیری از انتقال حرارت اثباتشده، ایمنی باتریها را بهبود خواهد داد.
با انعقاد این قرارداد جدید، ال جی سبد محصولات خود در باتریهای نوع کیسهای را که شامل شیمیهای مختلف مانند NCMA با نیکل بالا، NCM با ولتاژ بالا و نیکل متوسط، و LFP است را گسترش میدهد.