مدیر CATL میگوید: انتظار میرود که باتریهای یون سدیم بتوانند تا برد 500 کیلومتر در خودروهای برقی کار کنند.
در حال حاضر باتریهای لیتیومی بهترین باتریهای ثانویه هستند، اما به دلیل منابع محدود لیتیوم نمیتوانند نیازهای خودروهای الکتریکی و ذخیرهسازی انرژی را برآورده کنند.
سخنان مدیر CATL نشان میدهد که ممکن است باتریهای سدیم یونی اولیه که در خودروهای تولیدی به کار میروند، استفاده از لیتیوم را به طور کلی کنار نگذارند بلکه ترکیبی از سدیم و لیتیوم را در خود داشته باشند.
هوانگ کیسن، معاون مرکز تحقیقات CATL، گفت: CATL از طریق فناوری یکپارچه سازی سیستم باتری AB پیشگام خود به ترکیبی از یون سدیم و یون لیتیوم دست یافته است که به آنها اجازه میدهد مکمل یکدیگر باشند و در نتیجه چگالی انرژی سیستم باتری را افزایش دهند.
وی گفت: این رویکرد به باتریهای یون سدیم امکان میدهد تا مدلهای EV با برد حداکثر 500 کیلومتر را پشتیبانی کنند و افزود که مدلهای با این برد 65 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص میدهند، به این معنی که استفاده از باتریهای یون سدیم امیدوار کننده است.
روش افزایش چگالی انرژی که هوانگ ذکر کرد تا حدودی شبیه بسته هیبریدی 75 کیلووات ساعتی NIO است که سال گذشته عرضه شد. این شاید به این معنی باشد که ممکن است باتریهای سدیم یونی که در ابتدا در خودروهای تولیدی استفاده میشوند به طور کامل از لیتیوم استفاده نکنند، اگرچه مطمئناً به کاهش وابستگی باتریها به فلز گرانتر کمک میکنند.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.