شرکت چینی BYD ایستگاههای ذخیره انرژی را به باتریهای خود که دارای طراحی منحصر به فرد تیغهای (Blade Battery) هستند، مجهز میکند. پیشتر، از این باتریها در خودروهای الکتریکی این شرکت استفاده میشد. اولین ایستگاه ذخیره انرژی با فناوری باتری تیغهای ، BYD MC Cube دارای ساختار سلول به سیستم (Cell to System) میباشد و فاقد پک و ماژول است که 36 درصد تعداد اجزای کمتری نسبت به نمونههای موجود دارد. ساختار Cell to System باعث بهینهسازی 98 درصدی استفاده از فضای داخل ایستگاه شارژ و افزایش استحکام 30 درصدی سازه میشود.
فناوری Blade Battery در کنار کاتدهای حاوی آهن فسفات، در سال 2020 توسط BYD معرفی شدند و در همان سال هم در خودروهای شرکت به کار گرفته شدند. هماکنون تمامی خودروهای شخصی شرکت از این فناوری استفاده میکنند. در سال 2022 نیز فناوری Blade Battery در پلتفرم شاسی اتوبوسهای الکتریکی شرکت BYD به کار رفتند.
سیستم ذخیرهسازی MC Cube با چگالی انرژی و ایمنی بالا، با هدف کسب اکثریت سهم بازار ایستگاههای ذخیرهساز طراحی شده است. این سیستم 20 فوتی، توان ذخیرهسازی MWh5.36 انرژی را دارد. BYD تنها در ماه گذشته، GWh 9.95 سیستم ذخیرهساز را در مناطق مختلف راهاندازی کرده است که نسبت به سال گذشته 59 درصد رشد را تجربه کرده است.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.