همیشه انبوهی از پیشرفتها در زمینه باتری وجود دارد، اگرچه اکثر آنها به این زودیها به واقعیت تبدیل نمیشوند.
شرکت StoreDot ادعا کرده است که مدت زمان شارژ شدن باتری خودروهای الکتریکی را از چند ساعت به چند دقیقه رسانده است.
اگر مدتی فضای خودروهای الکتریکی را دنبال کرده باشید، احتمالاً از پیشرفتهای بیشمار در زمینه باتری آگاه هستید. با این حال، تا به امروز، تقریباً هیچ یک از آنها به نتیجه نرسیدهاند. این پیشرفتها ممکن است در یک موقعیت آزمایشی کار کنند، اما در خودروهای برقی که در جادهها هستند قابل کاربرد نیستند.
باتریهای حالت جامد تقریبا یکی از اولین پیشرفتهای باتریهای EV است، ولی کاربرد آن در وسایل نقلیه هنوز دور از دسترس است. به نظر میرسد تلاشهای موفقیت آمیزی در زمینه تنظیم و تعدیل شیمی باتری نسبت به فناوریهای کاملاً جدید انجام شده باشد.
شرکت StoreDot توسعهدهنده باتریهایی با شارژ بسیار سریع (XFC) است که بهطور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی طراحی شدهاند. این شرکت ادعا میکند که تا سال 2024، باتریهای XFC آنها قادر خواهند بود تا انرژی مربوط به 100 مایل شارژ را در مدت پنج دقیقه در خود ذخیره کنند. این شرکت همچنین ادعا میکند که زمان ذخیره کردن شارژ 100 مایلی تا سال 2028 به سه دقیقه و تا پایان دهه به دو دقیقه کاهش مییابد.
آزمایشگاه Shmuel De-Leon Energy (SDLE) اخیراً سلولهای کیسهای XFC را که دارای ظرفیت 30 آمپر ساعت و متعلق به شرکت StoreDot است، آزمایش کرده است. آنها نتیجه گرفتند که این فناوری دارای قابلیت شارژ سریع و چگالی انرژی بالا است و از نظر تجاری قابل دوام است.
با توجه به کنگره خودروهای سبز، آزمایشگاه SDLE باتریهای EV را تحت 1000 چرخه متوالی شارژ با سرعت فوقالعاده بالا قرار داد تا آزمایشهای مربوط به چگالی انرژی، نرخ شارژ، شرایط عملکرد و سیکل پذیری را تکمیل کند. آزمایشها نشان داد که این باتریها در چگالی انرژی 300 وات بر کیلوگرم پیشرو هستند.
برای مشاهده متن اصلی خبر روی اینجا کلیک کنید.