استفاده تسلا از LFP در باتری کامیون‌های برقی

تسلا از کاتد حاوی آهن LFP در کاتد باتری‌های کامیونت‌ها و خودروهای الکتریک اقتصادی خود بهره می‌برد.

این شرکت بر فناوری تهیه LFP که از تامین‌کنندگان چینی تهیه می‌شد، مسلط شده است. ایلان ماسک، اذعان کرد که اغلب شبکه‌ی حمل و نقل سنگین برقی، مبتنی بر باتری‌های حاوی آهن خواهد بود.

تسلا هم‌اکنون کامیونت‌هایی با قابلیت طی مسیر 500 مایلی به ازای هر بار شارژ را عرضه می‌کند که از کاتد‌های حاوی نیکل NCM استفاده می‌کنند. پیش‌تر اعلام شده بود که کامیونت‌هایی با برد 300 مایل نیز در آینده معرفی می‌شوند. بعلاوه، خودروهای سواری با کاتد پایه‌ آهن تسلا دارای ظرفیت kWh 53 هستند. در مقابل آن‌ها خودروهای گران‌قیمت‌تری مانند Model3 و Model Y دارای ظرفیت بالاتری می‌باشند.
این شرکت در ماه گذشته وعده داد تا هزینه‌های مونتاژ خودروهای آینده‌اش را تا نصف کاهش دهد. این خودروها در خارج از آمریکا و احتمالا در مکزیک ساخته خواهند شد. Tesla در آینده از LFP در Model 3 و Model Y نیز استفاده خواهد کرد اما در مورد زمان اعمال این سیاست نظری نداده است.

باتری‌های حاوی LFP در مقایسه با باتری‌های حاوی نیکل، مقاومت بیشتری نسبت به آتش گرفتن دارند. تسلا در حال حاضر باتری‌های دارای LFP خود را از شرکت Contemporary Amperex Technology Co., Limitedچین تهیه می‌کند که در ایالات متحده کارخانه‌ای ندارد. درگیری‌های سیاسی بین چین و آمریکا مانع از سرعت گرفتن احداث کارخانه‌های چینی در آمریکا شده است. اما LG Energy Solution یکی‌دیگر از تامین‌کنندگان تسلا اعلام کرده است که کارخانه‌ی تولید LFP خود را در آریزونا راه‌اندازی می‌کند.

ارسال دیدگاه