شرکت تویوتا، کارخانهی باتریسازی خود را برای تامین باتریهای برند لکسوس راهاندازی میکند. باتریهای نسل جدید تویوتا از سال 2026 در خودروهای برقی این شرکت استفاده خواهند شد. تویوتا برای فروش سالانه 3.5 میلیون خودروی برقی از سال 2030 برنامهریزی میکند. فروش خودرو برقی تویوتا در سال گذشته در حدود 104 هزار دستگاه بوده است.
شرکت تسلا تا پایان سال جاری، تولید انبوه باتریهای استوانهای 4680 را آغاز خواهد کرد. این باتریها از الکترودهای خشک (Dry Electrode) ساخته شده به روش خشک و بدون استفاده از حلال مایع استفاده میکنند که در سال 2020 برای اولین بار توسط ایلان ماسک معرفی شد. تولید این الکترودها پیچیدهترین بخش از فرآیند ساخت سلولهای 4680 است. الکترود مثبت باتری به تنهایی 35 درصد از هزینهی تمام شدهی سلول باتری را به خود اختصاص میدهد. هماکنون این نوع باتری تنها در خودروی مدل Cybertruck این شرکت به کار میروند و حجم تولید تسلا تنها برای تامین باتری 1000 خودرو در هفته کافی است. اما در آینده این فرمت سلول در سایر خودروهای شرکت نیز به کار خواهد رفت.
شرکت تاکسیرانی Uber اعلام کرده است که طبق توافق جدید خود با شرکت BYD چین، بیش از 100 هزار خودروی برقی تولیدی این شرکت را به ناوگان حمل و نقل خود در سراسر جهان اضافه میکند. اولین مورد استفاده از این خودروها در اروپا و آمریکای جنوبی خواهد بود و در آینده این خودروها به خاورمیانه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیز راه خواهند یافت. شرکت Uber در حال حاضر بزرگترین بازار را برای پذیرش خودروی برقی در دنیا دارد. از طرفی شرکت BYD نیز برترین تولید کنندهی این نوع خودرو در دنیاست و همکاری دو شرکت میتواند با کاهش هزینهی تحمیل شده به رانندگان تاکسی، پذیرش خودروی برقی را در سیستم حمل و نقل جهانی تسریع کند. به طور کلی رانندگان تاکسیهای Uber چهار برابر سریعتر از سایرین برای تعویض مدلهای بنزینی به مدلهای برقی اقدام میکنند.